Svenska valet är över…

Måndag kväll, dagen efter valet, och vi måste alla konstatera vi har gjort vårt val – just nu. Kanske blir vi tvungna att snart göra ett nytt val, eller senare, vid en kommande regeringskris. Läget i svensk politik är maximalt osäkert!

En del kallar läget kris, själv tycker jag det ordet är för starkt, men läget kan snabbt komma att leda fram till en kris, en allvarlig kris. Vår värld – globalt – balanserar inom många områden på en knivspets, ex gällande säkerhet och ekonomi. Med ytterst kort varsel kan världsläget förändras mkt drastiskt och Sverige kommer att bli starkt påverkat. DÅ – behövs en stark regering med följsam riksdag, där det råder enighet och kampvilja för ett fritt och starkt Sverige.

… bönen måste fortsätta

Fram till detta val har en stark bönerörelse varit verksam i Sverige. Vi har bett om en ny regering, som förstår värdet av att landet befäster sin samhörighet med kristen tro. Vi har bett om att korset, i den svenska flaggan skall tillåtas lysa än starkare över vårt land. Vi har bett att avkristning och sekularisering skall stoppas och att ordning – den ordning som bygger på Guds Ord – åter skall gälla.

Denna bönerörelse får inte avslutas!  

I stället måste den intensifieras ännu mer – för hur lång tid vet ingen. För helt klart pågår en kamp – politisk för vissa – men jag menar, att vi skall se och djupast förstå den som andlig.

Jag hade tidigare under sensommaren en upplevelse, som jag skrivit om under rubriken ”Omvändelsens valdag för Sverige”. Det var en nästan skrämmande upplevelse där jag förstod att detta val framför allt inte handlar om det synliga – om ytlig politik – utan om ett andligt vägval. Detta är ett ödesval för landet. Skall vi träda in i en antikristlig tjänst, som kommer att föra oss i direkt strid med Guds land, stad och folk, eller skall vi bli en Guds nation i tjänst för evangelium.

Syskon – vi har bett innerligt för vårt land inför valet – vår bön måste nu intensifieras ännu mer – omgående!

Gud har ett ärende och en avsikt med Sverige!

9 reaktioner till “Svenska valet är över…”

  1. Syskon!

    Vi kan diskutera valfusk, möjliga vinnare och möjliga regeringskonstellationer i all oändlighet. Men vi har – vilket är mångdubbelt viktigare – ännu tid att be om Guds ingripande!

    Vi har fått en nådens respit tid – med avs på regeringsbildningen – låt oss greppa denna med bönen som vapen.

    Gud är nådefull!

    1. Mycket bra!!! Låt oss inte förtröttas att be för ett fritt och Kristet Sverige! Och att allt valfusk skall synliggöras och att Sanningen skall komma fram!

    2. Jag tror också att all snurrigt o virrigt, oavsett valfusk kan ge ”nådens respit tid”. Vi behöver uppmuntra varandra nu så att vi inte ger upp. Det är ju fiendens strategi, att stjäla vårt hopp. Vi kan ju vara säkra på att Gud har Mästerplanen. Han ler i sin himmel, vem kan besegra honom‼️

      1. Bra och viktigt Carina!

        Uppmuntra varandra i stället varje dag, så länge det heter i dag, så att ingen av er förhärdas genom syndens makt att bedra. Vi är Kristi vänner om vi stadigt håller fast vid vår första tillförsikt ända till slutet. (Heb3:13-14)

        Vi har inge anl att tappa modet, utan tvärt om. Vi står ju redan idag på Segrarens sida.

  2. Detta korrumperade valet var uppgjort. Och det vet regeringen, tro mej, ni kommer att få se att när ljuset lyser upp denna sörja få ni se att mutor varit inblandade. Människor som fått betalt för att hjälpa till med detta valfusk. Stefan L blir mer och mer lik en diktator då han vägra inse, eller erkänna vad som skett i år. Vi skulle bedja rakt upp och ner, att Sverige får skämmas och bli till åtlöje i eouropa, så att ett omval tvingas fram ihop med en valbevakning som dom inte kan komma undan, men enl agendan vi går emot blir det kanske inte så.

    1. Vi ber Gud avslöja vad som försiggår. Skillnaden på mätningarna före valet och det resultat som redovisats efter valet visar att allt inte gått rätt till.
      S verkar allt för självsäkra i nuläget att de ska regera så bara det väcker misstankar att de vet om fusket.

  3. Jag är självklart med och ber denna bön. Jesus måste vinna över sin motståndare! I våra hjärtan finns ju Jesus Kristus! Det vet vi!

  4. Står med i bön vidare! Guds plan för vårt land ska förverkligas! Efter mörker kommer ljus! Låt oss inte slås ner av det vi ser nu.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *