antikrist – hans ANDE

För flera veckor sedan väcktes jag inför frågorna om ”Den Falske Profeten” vem är han, denne den tredje personen i den sataniska treenigheten.

Jag måste erkänna att jag haft svårt att komma igång med denna del. Vi talar ju nästan aldrig om den falske profeten och hans verksamhet, men han blir nyckeln till antikrists framgång. Kraften och styrkan i industrin bakom antikrist är oersättlig för hans ”segertåg”. Medan antikrist blir en hädare av stora mått, en gallionsfigur för upproret mot Gud, är det DFP, eller som Upp 13:11 säger – odjuret från jorden – som kommer att kommunicera antikrist så människor faller för honom, som inför gud och tillber honom.

Vi ser i den falske profeten hur satan bokstavligt kopierar förhållandet mellan Jesus Kristus och Guds Ande. Jesus kunde inget göra utan Guds Ande. Jesus Kristus och Guds Ande är odelbart sammanlänkade – i treenighet med Fadern. Samma förhållande gäller antikrist och antikrists ande.

Guds Ord talar om antikrists ande som en person – på liknande sätt som Ordet talar om Guds Ande som en person. Jag uppfattar att vi skall se honom som en ande, en kraft, en ledare för världsomfattande rörelser och organisationer. Han kommer att greppa en medial revolution, som aldrig tidigare funnits i mänsklighetens historia och som kommer att möjliggöra Antikrists sjuåriga segertåg.

Är då den mediala tekniken – du ser den framför dig just nu – satanisk? Nej! Men den falske profeten kommer i den ha det vapen han behöver för sitt uppdrag!

Här ber jag dig notera två viktiga faktorer för ändetidens scenario, som saknats fram till våra dagar.

  • Israel skall återuppstå som nation – den generation som ser det ske skall vara den som ser Jesu återkomst.

  • Förutsättning för en global antikristrevolutionen är nu genom internet nu fullt möjlig – den falske profetens vapen är på plats!

Kanske upplever du detta inlägg som omvälvande: ”Är det inte antikrist som är faran”?

Jo, att ta emot antikrists märke är att ta emot ”domen”. Men det är ”Odjuret från jorden” som kommer att regissera cirkusen runt antikrist. Att då – under press från folkvimlets hurrarop för ”hjälten”, framkallade av ”agitatorn” från jorden – stå emot honom är en utmaning som kräver största möjliga vakenhet.

NOT: 1) Som du ser ovan har jag ytterst lite Bibelreferenser i mina inlägg. Om det är ngt du undrar över: ”Hur eller varför skriver du så?”, får du gärna fråga via ”kommentarer”. 2) Då jag inte vill skriva för långa inlägg och trötta ut dig som läsare. Vill jag få återkomma med ytterligare ett avsnitt om just antikrists ande och den mediala revolutionen genom att peka på rent praktiska exempel – senare.

Dela eller skriv utShare on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page

En kommentar till “antikrist – hans ANDE”

  1. Bravo Bertil !
    Låt spekulanterna spekulera.
    Håll dig till principerna för då är vägarna öppna.
    Bibeln vårt rättesnöre, är alltid tillgänglig för intresserade.
    Vi är jordens salt och inte de korrekta.
    Jag följer dina förehavanden.
    GVD

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *