Islamistisk terror öppnar för Antikrist!

KT + I_b

Det är ngt mycket skrämmande, detta som kallas religionsblandning, dvs synkretism. Synkretismens filosofi, att exempelvis förena vår Gud med islams Allah, är en total omöjlighet – beroende på Jesus Kristus, Messias. I denna synkretismen får istället Antikrist sin plattform.

I dag, med extrem islamism som tar sig uttryck i terrorhandlingar, ligger det nära till hands med en diplomatisk religionskonstruktion, en synkretism mellan islam och kristen tro. Vinnare blir otvetydigt islam! Det islam inte ”vinner”, genom hot och terror, vinner islam genom att den kristna tron tvingas godta ett urvattna evangelium.

Jesus är enligt evangelium:

  • Guds son
  • den lidande och uppståndne
  • mänsklighetens ende frälsare

I islam omnämns Jesus – namnet förenar – men han är inget av ovanstående. Han är en historisk person, som saknar all betydelse för din och min frälsning.

En synkretism mellan islam och kristen tro innebär alltså att ngn, eller båda, trosuppfattningar måste revideras, avs bilden av Jesus!

  • För kristen tros vidkommande, innebär det att Guds otvetydiga Ord, evangeliums kärna, att Jesus Kristus är enda vägen till Fadern, måste förbises – om islam skall anses ha en riktig bild.
  • För islams del innebär det att  Jesus måste erkännas som Kristus, ngn helt annan än vad koranen lär – om kristen tro skall anses ha en riktigt bild.

Med andra ord: Antingen måste koranen “brännas på bål”, eller Nya Testamentet, eller – troligen – måste båda brännas av “religions diplomatiska” skäl, och en ny – en annan – Jesusbild målas upp. Det vill säga en annan Jesus än den NT målar, men också en annan bild än den Koranen målar. En ny Jesus, en annan Kristus

Var vakna inför dessa som förespråkar synkretism mellan kristen tro och islam. De leder, genom sin ”diplomati”, kyrkan in i en fas där man välkomnar ändetidens Antikrist!

Dela eller skriv utShare on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page

2 reaktioner till “Islamistisk terror öppnar för Antikrist!”

  1. Du ska se att vi får en påve som heter Mohammed.
    Och vem vet?? Han kanske kan göra mirakel.?
    Islam tror att Jesus ska komma tillbaka, men då som profet eftersom han inte var något annat för dom.
    Då ska denne “jesus” göra under som han gjorde då han gick här, och förklara för kristenheten hur fel vi hade om honom.
    Ska säga sig vara messias, alltså en smord, denne falske jesus/messias ska med säkerhet vara muslim, och han kommer i profeten mohammeds anda, den falske profeten som upp stiger ur jorden, DET FINS MÅNGA TECKEN PÅ ATT DENNA TYDNING KAN VARA RÄTT……………. MEN JAG SÄGER INTE ÄNNU ATT DET BLIR SÅ, VI FÅR AVAKTA OCH SE…

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *