Konsekvens

Det är inte alltid roligt att säga sanningen, men jag kan inte och får inte tiga. Gud har uppmanat mig – klart och tydligt – att återupprätta denna sidan, som legat under förfall i flera månader. Och jag upplever starkt, denna morgon, att detta jag fått att skriva (nedan) måste publiceras – även om jag själv tycker det tar emot!

***

  • När ett land går bort från Gud – hindras Gud att vaka över det. Förkasta man Gud och utmålar Honom som en fantasi, någon som saknar annat värde än som grund för drömmar och fantasier…
  • När ett land upphöjer sin världsliga ledare att styra – utan Guds ledning…
  • När ett land förkastar andliga verkligheter och därmed inbjuder just onda andemakter att fritt etablerar sig…

Då kommer landet i en djup kris. Då behöver inte Gud döma landet, då dömer det sig själv! Enbart en sak återstår då: Att Gud släpper taget och låter landets vägval bli landets öde. Möjligen kan de Kristus troendes uppvaknande – generera en andligt förnyelse som får landet att vända om till Gud och Guds Ord.

Frågan blir vad kommer först: Den självförvållade domen eller uppvaknandet?

Tro inte, att det är en slump att Sverige sluppit två världskrig! Tro inte att det är en slump, att de länder där konflikterna just nu rasar som värst, är länder som förkastar den kristna tron och därmed Gud. Men kasta ut Gud och inse – först då… nu – vad Han betyder.

Dela eller skriv utShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

5 reaktioner till “Konsekvens”

  1. Amen till detta. Så sorgligt. Vi måste vända oss åter till Jesus, be och åter be, för vårt land, för människorna, för oss själva.

    Gun-Britt

  2. Idag borde vi som Guds folk gå ner på knä och ropa till Herren om förbarmande.
    Detta är vår enda kvarvarande möjlighet och det är akut att vi vänder om.

    Men nu, säger Herren , vänd om till mig av hela ert hjärta, med fasta, gråt och klagan. Riv sönder era hjärtan, inte era kläder, och vänd om till Herren er Gud, för han är nådig och barmhärtig, sen till vrede och stor i nåd, och han ångrar det onda. Vem vet? Kanske vänder han om och ångrar sig och lämnar kvar en välsignelse efter sig till matoffer och drickoffer åt Herren er Gud.
    Joel 2:12‭-‬14

  3. Ja Sven-Erik, läser just nu Hosea. Där får vi ett praktexempel hur det går när ett land viker av från Gud. Ett land som var välsignat – Israel – men ändå sökte sig till vad de trodde var bättre och bedrev hor med andra religioner… Sveriges spegelbild.

  4. Mycket tänkvärt.
    Vårt land är illa ute. Största orsaket är att vi, hans folk och det andliga ledarskapet blivit ljumma i förhållande till Herren.
    Fåfänga och egen njutning är idag viktigare än att söka Guds vilja. Idag söker vi i alla villfarelser som gynnar egot. Villovägar där man slipper möta Gud.
    Gudsfruktan finns inte längre.
    Vad resultatet blir är förutsägbart. Om man läser sin bibel så ser man hur Israel kommit i nöd under perioder av avfall. Om det gäller Israel (Guds utvalda folk) så borde det än mer gälla ett hednaland som Sverige.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *