Vad händer Sverige?

Innan du läser vidare vill jag att du öppnar en länk till en av de få syner jag fått hittills i mitt liv. Jag fick den i mars 2011 och jag tror att det vi ser nu, är vad Herren såg vara på väg, varnade för och gav oss uppmaning att bemöta.

Länken

När du nu förhoppningsvis läst vad jag fick till mig, om en kommande tid är det kanske bra med en sammanfattning av Sveriges väg från kristet land till sekulärt.

Några viktiga datum/händelser då kyrkan blundat och tagit steg bakåt:

  • 1 januari 1975 – fri abort blir tillåtet.
  • 1 januari 2000 – Sv. Kyrkan skiljs från staten. Sverige blir en sekulär stat.
  • Hösten 2009 – Homosexuell parrelation likställs med heterosexuell, Sv Kyrkan skall viga också homosexuella par.
  • Skollagen har ändrats, så att prästen förbjuds förmedla det kristna budskapet – även om avslutningar får hållas i kyrkan.

Detta är historiska fakta, specifika för Sverige. Steg för steg avkristnas Sverige och svenskens närhet till evangeliet.

Men nu är detta inte allt.

Även frikyrkan har antagit den sekulära statens regler om:

  • abort
  • homosexualitet
  • förhållande till äktenskapet som grund för samlevnad mellan par
  • förhållande till alkohol mm

Detta samtidigt som frikyrka låtit sig påverkas av:

  • Främmande eld genom NewAge-relaterad och österländsk metodik, typ mindfulnessaktiviteter.
  • Andlig upplevelselära, fokuserande på andliga manifestationer, ex. James Garnfeldt och kanal 10s satsning fr o m sensommaren 2011.
  • Framgångsteologi

Landet Sverige har avvikit från Kristen tro.

Sv. Kyrkan har svikit sitt uppdrag att försvara Guds Ord inför landet.

Frikyrkan har låtit sekulariseringens droppar urholka och färga sin tro och förståelse av Guds Ord. Prioriteringen med Guds Ord först, har ersatts av rädslan för att inte vara politiskt korrekt – vilket också är ett utslag av lättja, inför uppdraget att vara salt, som Herren Jesus Kristus gett oss.

Kyrkan i Sverige – generellt – har under de två, tre sista årtiondena gått från att vara kall (dvs frisk) och/eller varm (dvs brinnande) till att vara ljum, hymlande och fadd.

Vad är det då som händer nu i Sverige, där gamla svälter, barn och ungdomar tappar livsgnistan och terrorspöket börjar flaxa dödsbringande.

Det som pågår är nu ett andligt krig! Staten, politiker och folk på gatan ropar efter åtgärder: Lagar, ordning, övervakning, poliser… vad annat kan de göra när de inte förstår den andliga dimensionen? Gud existerar ju inte i ett sekulärt samhälles tanke och man slåss med fysiska medel mot förnekade krafter som aldrig går att bekämpa enbart på detta vis. Satan har getts fritt spelrum, men han finns inte i människors värld och kan därför aldrig bekämpas.

Kyrkan har låtit Guds Ord och Andens kraft exploateras på egots – självtillfredsställelsens – estrad, kokas samman med främmande eld, för att till sist begravas som något tankemässigt ”hokus-pokus”. Själsliga krafter, som kan påverkar oss positivt, personligen, men därmed är det allt…

Och nu står de där, de ockulta krafterna – under satans styre – utan motstånd, och utan människors förståelse och insikt om den andliga världens existens.

Vi – du och jag – måste sluta förlita oss på kyrkan eller förvänta oss starka ledare och skylla på deras brister. Vi är inne i ett skede då vi måste ta tag i Ordet, Anden, bönen… själva – om situationen för oss alla och vårt land skall kunna förändras.

Syndabocksdomar hjälper inte. Lag, poliser och övervakning hjälper inte. Det pågår ett andligt storkrig, där satan är anfallaren. Honom måste vi, i Guds Andes kraft – jag poängterar detta igen – i Guds Andes kraft – gemensamt, över alla gränser, gå emot.

Det är du och jag – Ordet, Anden och bönen, som gäller nu!

Dela eller skriv utShare on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page

4 reaktioner till “Vad händer Sverige?”

  1. Tycker Det är bra att Det bara är 1 som drömmer och det är Jesus.
    SÅ det är bara att släppa alla datum och älska alla människor likt Jesus gjore.

  2. Ja, Sverige har sekulariserats, men det är nog bara ett kort historiskt mellansteg, men ett nödvändigt Sataniskt steg för att försvaga motståndet inför Islams övertagande av Sverige.

    Enligt någons beräkningarna så är det svensk folket med en muslimsk tro i majoritet om ca 23 år (2040), d.v.s. Sverige kommer att bli mindre sekulariserat med tiden. New age, yoga-hinduism, en röd politik och liknande är bara ett led i denna försvagning för Islams framryckning. Denna framryckning ser vi ju även i andra Europeiska länder (Frankrike, Tyskland, Holland, Belgien, England).

    De fysiska kyrkorna i Sverige kan med enkla omkonstruktioner byggas om till moskéer. Redan idag är det nog dubbelt så många “riktigt” troende Muslimer (ca 5%) som troende Kristna (2-3%) som bor i Sverige, och då räknar jag inte in medborgare som är Muslimer/Kristna enbart till namnet. Behövs förresten det svenska språket? Jag tror det, men Arabiskan känns mer logiskt som ett 2:a språk än Engelskan.

    När det gäller svenska frikyrkor (Frälsningsarmén, Pingstkyrkan) så var ju dessa representerade vid Påvens Sverigebesök 2016, så vi får se framöver hur många frikyrkor som kommer att splittras upp till att vara för och emot Påvens förmodade nya religion där Islam ingår (med tanke på Påvens kyss av Koranen)

    Vi ska vara tacksamma mot Gud, för att Han välsignat svenska folket och vårt fädernes land Sverige i så många år (ca 900 år?), men vi måste också ha förståelse för att Gud inte vill låta sitt ansikte lysa mot oss längre, eftersom vi ju otacksamt har vänt Gud ryggen till. Det känns mycket logiskt, eftersom Gud är rättvis!

    När väl Islam tagit över Sverige (eller Påve-Islam) så kommer förstörelsen av landet att genomföras fullt ut. Vi ser redan idag embryon till detta i form av bil/husbränder, stenkastning mot utryckningsfordon, antastande av flickor, den galna lastbilschauffören m.m

    I detta sammanhang får vi inte glömma bort vad Gud sagt om Kristna som förhåller sig ljumna i sin tro: “dig skall jag utspy ur Min mun” (Uppenbarelseboken 3:15-16)

    Nu finns det Kristna som vägrar att ge upp, och fortsätter att be till Gud för Sverige och hoppas att Herrens ansikte återigen skall vändas emot Sverige, och lysa igen. De ståndaktiga kommer att få sin belöning i himlen! Jag ger en eloge till alla ni kämpande och trofasta bedjare. Ni har min fulla beundran.
    Mikael W
    Kingdom Kids Club
    http://www.kkc.n.nu/

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *