Våga Pröva Väktarna

Vilka är bärarna av väckelsen, dvs Jesu ord om att “Gå ut och göra alla folk till lärjungar!”, och när upphör Hans ord att gälla? När skall vi inte längre tala om väckelse och istället varna för den?

Vi har en situation i Sverige idag, där man från vissa håll går ut och säger att en väckelse i ändens tid inte bara är omöjlig, utan också farlig/falsk (hur det är i andra länder vet jag inte). Detta är en av de största villfarelserna – kanske den största – som förts in i vår kristna gemenskap någonsin!

Och jag vill uppmana dig: Se upp för denna förförelse och villfarelse – den är inte av Gud. Den kommer ur munnar i våra egna led, med avsikt att förleda och förlama bärarna av väckelsen – du och jag.

Väckelsens eld” har alltid varit och är varje Kristustroendes uppdrag. När denna eld slocknar, slocknar också till sist tron.

Har du torka i ditt Guds förhållande? Är allt i ditt liv uppgivenhet och elände. Be Gud att Han fyller dig med tro för väckelse och visar dig din position i denna.

Tänk också på att du har ett ansvar med vad du låter komma ut ur din mun – vad du förmedlar och för vidare. Ge inte villfarelsen “draghjälp”.

Dela eller skriv utShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

2 reaktioner till “Våga Pröva Väktarna”

  1. Håller med !! Varför ens tala om Jesus om man inte tror på väckelse? Med denna avkristning. Kommer Jesus finna tro vid hans återkomst?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *